• Cindy

Skapa en trevlig atmosfär för alla!

Uppdaterat: 16 mars

Finns inget trevligare än att besöka en butik som har allt - bra produkter, snygg inredning, mycket utbud och trevlig personal men... så har dem massa smuts på golvet och hyllorna är täckta med damm och soporna inne på kontoret börjar lukta ut mot receptionen...



Förhoppningsvis har ingen fått hamna i den situationen, varken kunderna eller personalen... Men hur viktigt är det egentligen att bygga en trevlig atmosfär i butikerna? Och vad har regelbunden städning för påverkan i detta?


Vi utgår från en teori berättad av författarna Dahlén och Lange som då förklarar hur stor påverkan butiksatmosfären har på konsumenternas inledande upplevelse och intryck av butiken. Konsumentens köpbeteende i form av regelbundenhet, hur mycket man köper samt hur länge en stannar beror på, enligt författarna av, hur man uppfattar atmosfären. Vidare beskrivs bland annat layout, musik och personal som några av de grundläggande byggstenarna i en butiksatmosfär (Dahlén & Lange, 2003).




Så genom att känna av konsumenternas köpbeteende kan man anpassa och därmed förbättra den allmänna upplevelsen under deras första vistelse i butiken.

Det finns en del faktorer som spelar roll vid den första vistelsen som då ger dem antingen ett bra eller dåligt första intryck.


Genom att skaffa ett abonnemang hos en städfirma kan butiken hålla sig fräsch under en längre period och därmed skapa en mer hygienisk miljö för alla.

Vi på LDK CLean kan erbjuda alla typer av butiker en noggrann utförd städning utifrån en checklista som vi går igenom tillsammans med respektive ansvarig. Ta kontakt med en av våra säljare och boka in ett kort möte innan ni väljer att boka in er.





20 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla